logo
MammaMage
logo
  • Maternityhealth by MammaMage
    • Vad är MammaMage?
    • Vad är en diastas?
    • Vad är bråck?
    • Om magmusklerna
    • Träna så här
    • Webbshop
  • Träningsappar
    • Om Mammamage appen
      • iTunes
      • Google Play
    • Om MammaGravid appen
    • Sagt om Appen
    • AppTeamet
  • Utbildningar och föreläsningar
    • Maternityhealth by MammaMage teori
    • Maternityhealth by MammaMage praktik
  • Blogg
    • MammaMage
    • FAQ
  • Kontakt, historik, info
    • Kontakt Formulär
    • Kompetenskarta
    • Om MammaMage, historik
      • Metodbeskrivning MammaMage
Prev
0
MammaMageappen friskvårdsbidrag
09 april 2023
Next
0
Bli stark(are) i vardagen
18 juni 2023
apr 23, 2023 by MammaMage in FAQ

Vad kostar appen?

79 kronor/månad.

 

Kan jag testa appen innan jag signar upp mig på en prenumeration?

Ja, du kan testa den kostnadsfritt i 3 dagar. Observera att du innan dessa 3 dagar är slut själv måste säga upp appen.

 

Vad är nytt i MammaMage-appen?

  • Samtliga träningsprogram ingår direkt
  • Förslag om startnivå att träna vid men stor frihet och möjlighet att själv ändra nivå
  • Du kan enkelt lägga till fler träningsprogram som exv MammaStyrka och Bäckenbotten och andning
  • Nya filmer och informationsmaterial, instruktionsfilmer och övningsfilmer
  • Korta enkäter som du som användare svarar på för att på så sätt kunna få mer anpassade förslag att träna med
  • Möjlighet till personlig chatt med en sakkunnig tränare / terapeut där du får svar på dina frågor om övningar, eller om du har vissa besvär.
  • Möjlighet att boka videokonsultation med sakkunnig tränare / terapeut via appen, för att kunna visa hur du tränar eller var du har besvär någonstans, och få personlig rådgivning digitalt.

 

Vart vänder jag mig om jag har tekniska problem med appen?

Om du är inne i appen kan du klicka på de tre strecken uppe till höger och välja Teknisk support.

Är du inte inne i appen kan du maila till support@empowered.health

Glöm inte att berätta vilket operativsystem du har.

 

Varför en prenumerationstjänst?

När appar utvecklades tidigare (exv 2013 när MammaMage skapades) så var de tekniska kraven helt andra mot vad som finns idag. Idag krävs ständig teknisk utveckling av appens plattform för att den ska hänga med i utvecklingen av program och systemkrav för mobiler liksom de plattformar som säljer apparna. Därför går MammaMage över i en prenumerationstjänst, för att på så sätt kunna garantera en alltid uppdaterad plattform och innehåll. Även appens innehåll uppdateras och förnyas ständigt, och som prenumerant får du alltid tillgång till allt material.

 

Får jag tillgång till andra träningsprogram än MammaMage?

Ja, du får tillgång till samtliga nivåer på MammaStyrka, MammaMage samt Bäckenbotten och andning.

 

Jag har haft komplikationer under och efter min graviditet, är det något särskilt jag bör tänka på när jag tränar med appen?

Rekommendationer i appen avser en frisk graviditet och komplikationsfri förlossning. Övningarna och tipsen är generella och kan aldrig ersätta individuellt anpassade övningar eller medicinska råd. Ta alltid kontakt med din barnmorska, läkare/gynekolog eller leg fysioterapeut/naprapat med kvinnoinriktning om du har besvär och behöver undersökning. Du kan även använda vår tilläggstjänst Råd och Vård där du kan konsultera våra utbildade leg terapeuter med sakkunskap genom digitalt videomöte. Här kan du exempelvis träffa leg naprapater med inriktning kvinnors hälsa som arbetar på Hela Kvinnans Klinik i Stockholm. Det ger dig möjlighet att träffa terapeuterna oavsett var du bor i landet. Utred alltid smärttillstånd inom sjukvården.

 

När kan jag börja träna med appen? Spelar det någon roll om jag haft en vaginal förlossning eller förlösts med kejsarsnitt?

Grundprogrammet för MammaMage kan du börja med direkt efter förlossningen.

Samma sak gäller programmet Bäckenbotten och andning.

Har du haft en komplicerad förlossning? Rådfråga alltid barnmorska, läkare/gynekolog eller leg fysioterapeut/naprapat med kvinnoinriktning om du har besvär. Du kan även boka digitalt videomöte i appen med våra utbildade leg terapeuter med sakkunskap inom detta. Utred alltid smärttillstånd inom sjukvården.

 

Kan jag träna med appen som gravid?

Programmen passar absolut om du är gravid! Det du kan tänka på är att du kan behöva lyssna lite mer på kroppen och känna efter vad som funkar för dig under din graviditet. En generell rekommendation för gravida är att inte ligga på rygg och träna efter vecka 16. Önskar du individuell rådgivning och tips kan du boka chatt eller videomöte med en leg terapeut och träningskunnig person.

 

Kan jag ändra nivå på träningsprogrammet?

Ja, det gör du genom att gå in på startsidan, scrolla ner till ”Anpassa program” och ”Lägg till/ändra program”. Där kan du sedan ändra nivå på valt program.

 

Kan jag få personlig rådgivning i appen?

Vi erbjuder olika digitala tjänster inom personlig vård och rådgivning.

 

I Råd och Vård får direktkontakt med sakkunniga, via chatt eller videosamtal här i appen.

Vi hjälper dig gärna med dina frågor om:

  • motion och träning kring graviditet
  • fysisk aktivitet och träning i allmänhet
  • smärta i kroppen, exv bäckensmärta, foglossning och ryggont
  • inkontinens, framfall, tyngdkänsla i bäckenbotten, överspändhet m m
  • kost och näring för dig som kvinna.

 

Vad krävs för att kunna boka personlig rådgivning i appen?

En aktiv prenumeration i MammaMage appen krävs för att få tillgång till våra digitala tjänster och att du svarar på råd-och vårdbegäran som finns i knappen Råd och Vård här i appen.

 

Hur bokar jag råd och vård?

Du bokar möte med oss via knappen Råd och Vård som du hittar på appens hemskärm, under STÖD OCH RÅD.

Genom att svara på frågorna har vi underlag för att hjälpa dig att välja rätt vårdgivare och rätt digitala tjänst efter dina behov.

Väljer du att bli kontaktad av vår personal för att boka tid, kommer vi höra av oss i chatten i appen.

När vi tillsammans med dig har hittat tid som passar samt vilken av tjänsten är lämpligast utifrån dina behov så bokar vi tid och tjänst.

Bokar du chatt, får du tillgång till chatten på utsatt tid.

Bokar du videosamtal så får du bokningsbekräftelse och mötesinbjudan i appen.

 

Vad kostar råd och vård?

Chatt:

5 frågor, med korta chattade svar: 349 kr

5 vardagar chatt: 695 kr

30 dagar chatt (tillägg till 5 vardagar) 695 kr/månad

 

Videokonsultation

20 min träningskonsultation 499 kr

40 min träningskonsultation 749 kr

20 min konsultation leg terapeut kvinnors hälsa (exv inkontinens, framfall mm) 599 kr

40 min konsultation leg terapeut kvinnors hälsa (exv inkontinens, framfall mm) 849 kr

20 min näringsfysiolog 599 kr

40 min näringsfysiolog 849 kr

 

Jag har köpt tjänsten chatt i Råd och Vård, hur fungerar det?

En chattdag avser en vardag, det vill säga en ordinär arbetsdag under ordinarie arbetstid.

Det ingår inte jourtjänstgöring som standard. Det går inte att förvänta svar på exempelvis en

chatt sena kvällar, helger, tidiga morgnar eller dagar som ses som helgdagar enligt den

svenska almanackan. Det kan hända att vårdgivare finns tillgänglig vid vissa obekväma

arbetstider, men detta är inget som kan förväntas eller begäras.

 

Vid köp av 5 vardagar chatt, löper dagarna i en följd från dess att chatten startar, och

innefattar 5 på varandra följande arbetsdagar.

 

Efter köp av 5 vardagar chatt enligt ovan, går det att komplettera med löpande chatt

månadsvis. Även här avser chattdagar vardag, det vill säga en ordinär arbetsdag under

ordinarie arbetstid. Det finns ingen jourtjänstgöring. Det går inte att förvänta svar på sena

kvällar, helger, tidiga morgnar eller dagar som ses som helgdagar enligt den svenska

almanackan. Det kan hända att vårdgivare finns tillgänglig vissa obekväma arbetstider, men

detta är inget som kan förväntas eller begäras.

 

Hur betalar jag för råd och vård?

Swisha till 1235491063 MammaMage Sweden AB. Betalningen ska vara genomförd senast 24 h innan avsedd tjänst startar.

 

Vad händer om jag inte kan komma på min bokade tid i Råd och Vård?

Skicka meddelande till oss i chatten minst 24 timmar innan bokad tid.

Se även till att tacka nej till mötet i mötesinbjudan.

Tala även om för oss om du önskar ny tid.

Avbokar du inte mötet senast 24 timmar innan mötets start, debiteras full pris.

 

Jag har bokat videosamtal i råd och vård – hur ansluter jag?

Du kan ansluta till videosamtalet via bokningen 20 minuter innan utsatt mötestid. Det gör du genom att klicka på möteskortet eller på knappen Anslut till mötet (gäller Android)
Vi ser gärna att du är inne i ”väntrummet” några minuter innan din tid börjar.

Om du inte är på plats inne i mötet på utsatt tid, väntar vi tills du har kopplat upp dig innan mötet startar.

 

​​Hur säger jag upp appen?

Du säger upp appen genom att gå in där du köpte appen, i GooglePlay eller i AppStore och går in på dina abonnemang. Där väljer du vilket abonnemang du vill säga upp. Därefter kan du radera ditt konto inne i MammaMage-appen om du vill. Det räcker alltså inte att radera kontot i MammaMage-appen.

Tweet
0
Recommend
Share
Tagged in
Leave a reply

Klicka här för att avbryta svar.

Authors

Nya Inlägg

  • Bli stark(are) i vardagen
  • FAQ MammaMage-appen
  • MammaMageappen friskvårdsbidrag
  • Fokusskalan
  • Kan en diastas ge besvär?
Tweet
© MammaMage 2018 // privacy policy
logo