Om MammaMage appen
Nu kan vi visa skärmklipp från den nya uppdaterade appen som inom kort finns på AppStore och Google Play. Vi har arbetat med uppdateringen under de senaste 1,5 åren och vi är så nöjda med innehållet.
I appen finns grundprogram med kom-igång-övningar för bäckenbotten, magen, andningen – så som tidigare. Nytt är att du även kan ladda ner andra program som många begärt att vi ska ta fram som:
* lättare styrketräning med egen kropp och gummiband
* fokus på andning, bäckenbotten och rörlighet
* fortsättningsprogram med tuffare övningar för den som önskar.
I grundprogrammet finns övningar du känner igen från den tidigare appen, som lanserades i sin ursprungsform i januari 2013, och som efter det uppdaterats flertalet gånger.
I den nyaste uppdateringen hittar du även nya övningar och utmaningar, även i grundprogrammet.
Övningarna visas med tydliga foton eller med film. Inför övningarna finns det allmänna tränings- och tekniktips som gäller för alla övningar som visas separat. Vid varje övning finns sedan instruktioner för just den övningen specifikt.
Vid varje övning finns en timer för tidtagning, som visar med en stapel hur mycket det är kvar att träna. När tiden är slut övergår timern automatiskt till att visa tiden för vilan, för att därpå direkt gå över på nästa träningsperiod.
De tre övre skärmdumparna är från den nya uppdateringen som strax är ute. Den undre bilden från den befintliga appen.
Appen MammaMage är inte istället för annan träning utan den ska ses som ett komplement. Fortsätt promenera och röra dig i vardagen.