Kan man träna längre på varje nivå än 10 gånger?

Kan man träna längre på varje nivå än 10 gånger?

1309
0
Dela

Självklart kan du träna fler gånger än 10 på varje nivå.

Vi brukar jobba med en fokusskala som löper mellan 0-10 vid MammaMageträning där 10 innebär 100 % fokus för att göra rätt. Till en början kanske du har fokus 8-9 för att hitta rätt. I takt med att du tränar så sjunker fokusnivån och när du har fokus 3-4 brukar det vara lagom att öka svårighetsnivån. Egentligen är det då du bör byta till nya övningar.

Att vi i appen har valt 10 gånger är för att det inte ska bli alltför ”tråkigt” att träna för länge på en nivå.

Träna alltså och se hur det känns. Då vet du om du ska byta till nästa nivå eller inte. Lycka till!

Dela
Föregående inläggKomma igång med simning
Följande inläggEnkelt och perfekt med uteträning
Grundare av MammaMagekonceptet och själv tvåbarns mamma. Hade efter båda barnen svårt att återfå kontrollen över magen och förstod i efterhand att jag haft diastas. Då fick jag ingen information överhuvudtaget. Publicerat 19 böcker och cirka 14 träningshäften, allt med inriktning på träning och hälsa. Tagit fram fem träningsdvd och skapar konceptet "Fab50 - allt innan 50 år är uppvärmning". Tränar i dag relativt mycket själv - både längre distanser, multisport och djup kontrollträning för att hålla.

Skriv en kommentar

tio − 3 =