Blogg

MammaMage träning, diastas och hur vi tänker

Här kommer en något lång text om hur vi inom MammaMage tänker och ser på kroppen under och efter graviditet. Artikeln kommer att följas upp med mer konkreta råd kring

Share
Motionera vid sidan av MammaMageövningar

Motionera och rör på dig så mycket du kan vid sidan av appen som du tränar med (MammaMage eller MammaGravid). Övningarna är inte istället för annan motion, utan ett komplement.

Share
Myt: man ska dra in naveln mot ryggraden maximalt

Det finns två sätt som man brukar kategorisera hur man aktiverar magen: hollowing: dra in naveln mot ryggraden och ”skopa” ur magen bracing: aktivera alla muskler liksom bindväv (fascia) i

Share
Myt: MammaMage jobbar bara med en muskel

Nej, MammaMage arbetar med hela den inre cylindern som samverkar: bäckenbottenmusklerna magen ryggen diafragma Att det heter MammaMage är för att vi vill ÄVEN lägga fokus på magen under graviditeten

Share
Cars of Sweden

Vår nya applikation MammaGravid finns nu på AppStore! MammaGravid innehåller övningar för att * stärka bäckenbottenmuskler och mage * lära hjärnan hitta arbetet med bäckenbottenmusklerna och magen – ju bättre

Share
Ska man använda gördel?

Hej! Jag har appen, abhealer och tyvärr diastas. Vad säger ni om abhealer och kritiken som ändå finns mot exempelvis korsetter. Att korsetter tar över de egna musklernas funktion och

Share